Що таке номофобія 

Залежність від смартфона називають номофобією. Цей термін вперше запропонували у 2008 році у Великій Британії.

Nomophobia розшифровується як страх опинитись без телефона. 

З часом термін став більш універсальним і експерти заговорили про цифрову залежність або інтернет-залежність.

Номофобія має звичний для фобій набір проявів: тривожність, дихальні зміни, тремтіння, потовиділення, збудження, дезорієнтацію та тахікардію. 

Сприяти виникненню номофобії можуть, наприклад, такі фактори: соціальна фобія, низька самооцінка, не вміння організовувати свій час.  Люди з даною фобією починають більше уваги приділяти віртуальному життю, ніж реальному спілкуванню.

МОН розробило рекомендації для педагогів щодо безпеки дітей у цифровому просторі – дивіться їх

 

 

https://nus.org.ua/news/mon-rozrobylo-rekomendatsiyi-dlya-pedagogiv-shhodo-bezpeky-ditej-u-tsyfrovomu-prostori-dyvitsya-yih/

Булінг на межі з кримінальною відповідальністю: як розпізнати та як діяти в закладі освіти

 

https://vseosvita.ua/news/kozhna-piata-dytyna-u-serednii-shkoli-hotova-zustritysia-z-neznaiomtsem-z-internetu-rezultaty-doslidzhennia-37719.html

https://vseosvita.ua/news/5-sposobiv-zrobyty-onlain-seredovyshche-bezpechnym-dlia-ditei-37396.html 

5 способів зробити онлайн-середовище безпечним для дітей

Не боятися Момо, або Шість правил онлайн-безпеки для підлітків https://osvitoria.media/experience/ne-boyatysya-momo-abo-shist-pravyl-onlajn-bezpeky-dlya-pidlitkiv/

 

https://vseosvita.ua/news/yak-perezhyty-stres-pravylno-stratehii-reahuvannia-ta-vikovi-osoblyvosti-37323.html Як пережити стрес правильно: стратегії реагування та вікові особливості

 

Підлітки: інструкція зі спілкування для батьків https://osvitoria.media/opinions/pidlitky-instruktsiya-zi-spilkuvannya-dlya-batkiv/

Новий локдаун – нові випробування навіть для найміцнішої сім’ї. Трохи полегшити цей період допоможуть наступні кроки:

🧘 Розкажіть дитині, якої поведінки ви від неї очікуєте. Під час пояснень вживайте позитивні фрази: «Прибери, будь ласка, іграшки» замість «Що за безлад!».

🧘 Хваліть дитину, якщо вона добре поводиться. Ваші слова або дрібні подарунки засвідчать дитині, що її вчинок помітили та оцінили.

🧘 Не переходьте на крик. Так, іноді утриматися важко, але підвищений тон тільки додасть стресу. Намагайтеся спокійно донести свою позицію, звертайтеся до дитини на ім'я.

🧘 Підліткам особливо потрібен контакт з друзями, тому допоможіть їм залишатися на зв’язку. Заздалегідь обговоріть це питання і виберіть зручний час, який дитина буде витрачати на месенджери та соцмережі.

🧘 Будьте реалістами та не очікуйте, що дитина буде 24/7 поводитися як у рекламі зубної пасти. Проте попросити її не голосувати протягом важливої zoom-зустрічі – реально.

https://vseosvita.ua/news/yakymy-kompetentnostiamy-maie-volodity-vchytel-zatverdzheno-profstandart-pedahoha-34575.html Якими компетентностями має володіти вчитель: затверджено профстандарт педагога
https://vseosvita.ua/news/10-rechei-shchob-vykhovaty-zrilu-osobystist-5860.html 10 речей, щоб виховати зрілу особистість
https://www.facebook.com/279532025728909/posts/1338427456506022/?sfnsn=mo

Психологічна підтримка!

Як запобігти емоційному вигоранню

на роботі?

Якщо ви постійно почуваєтеся втомленим і фізично, і морально, раптом втратили інтерес до улюблених занять, стали дратівливим і злим, а все навколо втратило сенс — все це може бути симптомами емоційного вигорання.

Вигорання, як і будь-яку недугу, краще не лікувати, а попередити. Зробити це можна, дотримуючись наступних кроків:

🔸Робіть перерви в роботі. Паузи в робочому процесі роблять нас більш продуктивними.

🔸Думайте позитивно. В кінці робочого дня намагайтеся не лаяти керівництво або колег, а думати про позитивні моменти роботи.

🔸Відмовтеся від стимуляторів. Постарайтеся зменшити вживання кави, цукру та хімічних добавок. Краще навчіться керувати енергією за допомогою спорту, йоги, медитації та прогулянок.

🔸Спілкуйтеся з колегами. Відносини в колективі, побудовані на підтримці, повазі і чесності, підвищують ефективність роботи. Намагайтеся підтримувати з колегами контакт, цінуйте теплі відносини з ними.

 

🔸Перегляньте пріоритети. Не замінюйте роботою справжнє життя.

Хто такі

нарцисичні батьки?

Дитинство - це найважливіший період в житті людини.

Особливу роль у формуванні та становленні дітей відіграють батьки. Вони бувають дуже різними і кожен має свій підхід до виховання.

🔸Хто такі нарцисичні батьки?

🔸Які головні ознаки нарцисичних батьків?

🔸Як виглядають діти таких батьків?

🔸Чим небезпечні нарцисичні батьки для своєї дитини?

Про все це дізнайтеся у новому матеріалі Mindly: https://cutt.ly/SgBuSTz

Метод зеленої ручки: як учителям правильно

виправляти та мотивувати учнів!

https://education.24tv.ua/metod-zelenoyi-ruchki-yak-vchitelyam-pravilno-ukrayina-novini_n1447505

10 жовтня - Всесвітній день психічного здоров’я. Деякі поради щодо того, як його зберегти.

До складових психічного здоров’я можна віднести: самостійність, соціальний і особистий інтерес, вміння ризикувати, турбота про майбутнє, прийняття невизначеності і прийняття себе, гнучкість, терпимість, захоплення і відповідальність за власні емоції.

Отже, психічне здоров’я – це коли людина може  насолоджуватися життям та створювати рівновагу між життєвою діяльністю та зусиллями для досягнення психологічної стійкості. І для такої життєвої психологічної стійкості нам дуже необхідно мати свій внутрішній ресурс. Ресурс це те, до чого ми можемо звернутися коли:

– ми перебуваємо в нерішучості

– немає сил, здійснити бажане;

– хочемо змін в житті;

– немає інтересу до життя, і мало що радує;

– хочеться скинути вантаж втоми;

– не вистачає життєвих сил;

– руки опускаються;

– не вистачає впевненості;

– відчувається тривога і неспокій;

– немає відчуття гармонії;

– відчуття безсилля і відсутності опори в житті.

    Кожен може продовжити цей список, адже в житті бувають такі ситуації, коли відчуваєш, що сам не можеш справитись, що потрібно «поповнити» внутрішні сили, щоб вистояти.

    То що ж робити, коли потребуєш таку «підзарядку»? Можна скористатись зовнішніми і внутрішніми ресурсами.

 Зовнішні ресурси:

-пам’ятні речі, спілкування з друзями, сім’я, будинок, дерево...

Внутрішні ресурси бувають:

– тілесні відчуття, заняття спортом, танець, сон, масаж, хобі і заняття, які вимагають роботи з використанням ручної моторики (вишивання, плетення, ліплення, малювання,  різьблення і т.д.), відпочинок, голос і спів.

– емоційні: чутливість, прояв емоцій, сприйнятливість, сентиментальність, творчість.

– когнітивні: плани, розуміння, уяву, допитливість, ідеї, цінності, права, спогади, самоідентифікація, медитація, творчість, усвідомлення.

 Для ознайомлення з медитацією, пропоную переглянути відео і скористатись порадами психолога.

 

Сподіваюсь, що публікація з порадами допоможе Вам відновлювати вчасно свій ресурс і стійко долати життєві перешкоди.

Методичні рекомендації батькам

щодо профілактики стресових розладів у дітей

ПОРАДИ ШКОЛЯРАМ

 

І.Чотири умови успішного навчання
1.Твій перший помічник – режим дня.
2.Твій найлютіший ворог – лінощі, не піддавайся їм.
3.Дорожи кожною хвилиною уроку, не гай часу даремно.
4. Намагайся знати більше, ніж від тебе вимагають.

ІІ. Три трудових звичаї
1. Намагайся якомога більше робити для себе сам.
2. Роби всяку справу старанно, але не на показ.
3. Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

ІІІ. Чотири дороги до сильної волі
1. Почату справу доводь до кінця, якою б важкою вона не була.
2. З двох справ починай більш важку.
3. Признатись у вчинку – мужність, приховати його – боягузство.
4. Умій відучуватись від поганих звичок.

ІV. Чотири обов’язки товаришування
1. Ділись з товаришами і знаннями. Навчись сам – навчи інших.
2. Сміливо допомагай товаришам виправляти їх помилки і недоліки – це краще, ніж приховувати їх.
3. Не зазнавайся, на критику не ображайся, а прислухайся до неї.
4. Будь чесним у грі і змаганні. Памятай! Перемагає дружба і наполегливість.

V. Чотири закони честі
1. Став громадські інтереси вище особистих.
2. Захищай слабого.
3. Не спіши давати слово, але коли дав, дорожи ним.
4. Завжди і всюди дорожи честю класу, школи.

VІ. Три звички акуратності
1. На всі заняття зявляйся вчасно, не запізнюючись.
2. Бережно стався до загальних і своїх речей. Коли щось поламав – полагодь.
3. Кожну річ клади на своє місце.

VІІ. Три звички ввічливості
1. Поважай старших, давай їм дорогу і місце, помагай, не чекаючи на прохання.
2. Говори культурно. Не забувай слів: ,,дякую”, ,,будь ласка”, ,,прошу вас”, ,,дозвольте”, ,,вибачте”.
3. В роботі і грі будь стриманим і культурним.

VІІІ. Чотири ,,ніколи”
1. Ніколи не говори поганих слів, не лайся.
2. Ніколи не кури
3. Ніколи не говори не правди.
4. Ніколи не занепадай духом при невдачі, шукай вихід і шлях до перемоги.

 

 

МОЗ розробило комікси для дітей про COVID-19

 

 

ПСИХОЛОГО-

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ

 

КОНСИЛІУМ

 

 

 

"АДАПТАЦІЯ П'ЯТИКЛАСНИКІВ"

 

(14.12.2017р.)

 

 

 

ПСИХОЛОГО-

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ

 

КОНСИЛІУМ

 

(ДЛЯ БАТЬКІВ)

 

 

"АДАПТАЦІЯ

 

ПЕРШОКЛАСНИКІВ"

 

(07.12.2017р.)

 

 

 

ПСИХОЛОГО-

 

ПЕДАГОГІЧНИЙ

 

КОНСИЛІУМ

 

"БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ!?

 

АБО АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТІ.

 

СПОСОБИ РОЗВ'ЯЗАННЯ І

 

ЗАХИСТ ДИТИНИ"

 

(27.02.2017р.)

 

 

Тренінг з учнями «Перетвори

мрію на мету, а мету – на мрію» 

(9 клас)